mariannebrinkopreis.reismee.nl

Een dag met dolfijnen

Zaterdag 25 mei 2013

De wekker was om 06.00 uur gezet, want bij zonsopgang is de beste tijd om dolfijnen te spotten. Ik zit nog maar net bij zee of zie daar de eerste dolfijnen langszwemmen. Gelukkig kwamen Celeste en Marsha er net aan, dus zij zagen ze ook. Ik heb een uur op mij handdoek zitten turen, maar meer dolfijnen heb ik niet kunnen spotten.

We ontbijten in onze kamer (met keuken), zetten de bagage in de auto en begeven ons dan naar Clearwater. We gaan naar de haven op zoek naar Little Toot, een tugboat waar je van links naar rechts en van voor naar achter kunt lopen. Op de seascreamer, een mega speedboot, die we tien jaar geleden namen kon je allen maar achetr elkaar blijven zitten.

Marsha installeert de camera buitenboord en na later blijkt hebben we de verkeerde kant gekozen.
We waren nog maar net vertrokken of we zien de eerste dolfijnen al. Als we verder varen zien we weer drie dolfijnen. We worden verzocht naar achteren te kijken en dan trekt Little Toot op. Wow, spectaculair zoals de dolfijnen de golven die onze boot maakt overduiken. Het blijven prachtige aandoenlijke zoogdieren. We kiezen het ruime sop, maar meer dolfijnen zitten er vandaag niet in.

Dan bezoeken we in St. Petersburg de Pier. Het is vanwege Memorial Day ( heel veel Amerikanen zijn een lang weekend vrij en trekken er dan ook op uit) heel druk. Van bovenaf hebben we een prachtig uitzicht. Beneden zitten de pelikanen bij de vissers op een lekker hapje te wachten.

Na een flinke wandeling met deze warmte ploffen we in de haven neer bij een restaurant voor ons diner. In ons hotel drinken we nog wat en dan is er weer een dag voorbij.

Rob

Rob schrijft:

26 May 2013, 14:57

Je kunt wel merken dat Chrissie 020 met zijn dochters op stap is; hij haalt meteen geen rare fratsen meer uit. Drie vouwen kunnen hem dus wel in de toom houden.

Leuke verhalen weer en nog veel plezier.

corrie schrijft:

26 May 2013, 15:11

Ik heb de foto s gezien top. Hoor heel mooix