mariannebrinkopreis.reismee.nl

De natuur in

Zondag 26 mei 2013

Foto's op: https://picasaweb.google.com/mariannebrinkopreis

We willen voordat we noordwaarts rijden naar ons volgende onderkomen in Weeki Wachee even shoppen. De door Chris gekochte broek van Hollister is op de naad gescheurd. En omdat nou te gaan maken? We zijn lekker op tijd. Om 09.30 uur rijden we het onwijs grote (en vooral lege) parkeerterrein op. We denken dat de winkels om 10.00 uur opengaan. Gelukkig zit aan de overkant Starbucks....
En daar heb je gratis Wifi. Even googlen en dan zien we dat de winkels pas om 12.00 uur opengaan. Daar gaan we niet op wachten.

We gooien het plan om en rijden naar Homosassa Springs Wildlife Refuge. Daar zijn de manatees. We besluiten daar heen te gaan. Als we het park inkomen kan je met de boot via een prachtige route door de natuur naar de andere kant van het park. Nou dat willen wij wel. Maar met ons tig anderen. Als wij de boot op willen stappen, wordt er gezegd dat er niemand meer op mag. De volgende boot komt na twintig minuten. Wel kunnen we op een parktram stappen. Deze rijden af en aan. Nou niet dus. Ook hier weer wachten en net als de tram arriveert, zien we ook de boot aankomen. Deze nemen we dan maar op de terugweg.

We lopen door het wildpark en zien vele dieren achter hekken. We zijn dus in een soort dierentuin beland. Gadver. Wel zien we in de heldere rivier de manatees (zeekoeien) zwemmen. Wat een vreemde beesten zijn dat.

Als we uitgekeken zijn nemen we de boot terug naar de ingang van het park. We hebben trek en gaan voor de allereerste keer deze vakantie in Florida naar McDonalds. Als we uitgegeten zijn, rijden we naar Crystal River. Het woord zegt het al. We hebben een prachtige boswandeling gemaakt, maar geen kristalheldere rivier gevonden. Althans, het pad was afgesloten. Als we terug wandelen horen we geritsel en niet van zo'n klein beestje als een muis of eekhoorn. Het moet iets heel groots gewees zijn. En ik denk maar zo, gelukkig dat we HET niet hebben gezien.

We rijden naar ons hotel in Weeki Wachee en nemen daar een duik in het zwembad. Heerlijk even bijkomen. Om 19.30 uur gaan we op zoek naar een restaurant voor ons diner. En die hebben we snel gevonden. Nog geen vier miles verderop zit Applebees. Oh daar hebben we overheerlijk gegeten.
Na het eten wilden we bij het zwembad zitten met een drankje. Maar dat dachten meer mensen. We drinken wat op onze kamer en maken plannen voor de volgende dag. We gaan naar Daytona. De jongens willen naar de Nascar auto's kijken.

Voor de laatste keer verkassen we morgen. We hebben de laatste week een prachtige villa met zwembad in Orlando.

Marrie

Marrie schrijft: