mariannebrinkopreis.reismee.nl

Rondje Singapore

Woensdag 23 januari 2013

Vanmorgen lieten we ons door een taxi afzetten bij Mount Faber Park. Van daaruit gingen we met de kabelbaan naar Sentosa Island. Dit hele eiland is een attractiepark met strandjes, zwembaden, dolfinarium, winkelcentra en weet ik veel wat nog meer. Eenmaal op het eiland hebben we bij Starbucks
wat gedronken. Toen zijn we met de Tiger Sky Tower het wat hogerop gaan zoeken. Al draaiend heb je een prachtig uitzicht. Met helder weer kan je volgens de folder Indonesie en Maleisie zien liggen. Dat was overigens nu niet het geval. Wel hebben we prachtig uitzicht op de haven en Singapore.

Als we weer beneden zijn lopen we nog wat rond, maar de overige attracties zijn aan ons niet besteed. We gaan met de taxi weer terug naar het hotel. Later gaan we met de bus naar de botanische tuin van Singapore. Wat is het hier mooi en goed onderhouden. We wandelen een uurtje en zien een schildpad, eekhoorn, veel vogels en een leguaan. We bezoeken de orchideeentuin en zien prachtige exemplaren. Ook eten we hier een broodje.

Als we uitgewandeld zijn nemen we de bus weer naar Orchard Road. We kunnen het niet nalaten om een zeeeeeer luxe winkelcentrum te bezoeken. Maar wat je hier voor een jurk moet betalen, daar kunnen wij wel drie maanden boodschappen voor doen. En trouwens ik houd niet eens van jurken.

We nemen onderweg een heerlijk ijsje om af te koelen. En dan zijn we bij de favoriete winkel van Marsha, Abercrombie & Fitch. We gaan daar even een kijkje nemen. In Amsterdam is in het najaar op een van de grachten ook een filiaal van deze winkel geopend. En als je daar naar binnen wil, moet je buiten in een lange rij wachten tot je eindelijk naar binnen mag. Hier is dat niet het geval. Een meisje in een heel kort jurkje en een jongen met een wasbord ontvangen je. Je komt dan in een donkere ruimte met keiharde muziek. Maar oh wat ziet het er allemaal prachtig uit. Ik kan mij voorstellen dat Marsha dit geweldig vindt.

We stappen weer op de bus en laten ons afzetten bij Boat Quay. We nemen eerst nog even een drankje. Pfft, we zijn deze hitte ontwend. Dan maken we een boottocht over de Singapore River. We zien alles wat we al lopend hebben gezien, nu vanaf het water. Geweldig om te zien. We varen langs het Financiel District en zien daar de kantoorgebouwen van alle grote banken.

We stappen uit bij Clarke Quay. Daar lopen we langs het water. Inmiddels is het 17.30 uur en we krijgen trek. Bij een bistro geven we onze voeten wat rust en we kiezen allebei een heerlijke steak.
Wow dit was echt lekker.

We lopen nog wat rond en halen wat te drinken voor op onze kamer. Vakantie kost geld, veel geld, maar S$ 14,50 voor een biertje in ons hotel vinden we wat te gortig. We vinden het welletjes voor vandaag. We zijn vlakbij het Novotel waar om 19.05 uur de bus ons weer oppikt. Het is 18.45 uur dus we hebben nog even de tijd voor weer een overheerlijk ijsje. Oh life is good.

De busrit naar ons hotel duurt maar vijf minuten en dan kunnen we eindelijk bijkomen van deze geweldige dag in Singapore. Morgenochtend worden we om 06.20 uur opgehaald en naar het vliegveld gebracht. We vliegen om 10.10 uur naar Hanoi in Vietnam.

Ik heb ook al wat foto's geplaatst. Kijk voor de link rechts onderaan bij links, foto's op Picasa.

Reacties

Reacties

Cor

Cor schrijft:

23 Jan 2013, 14:11

Dus als ik het goed begrijp kan Chris, als hij onverhoopt zijn baan kwijt raakt, zo bij die mooie winkel ( man met wasbordje) gaan werken!!!!


Marianne schrijft:

23 Jan 2013, 14:14

Nou Cor ik denk dat Chris bij een andere winkel moet gaan staan. Ik weet niet zo snel welke. Ik weet 't wel maar zeg het niet. Chris leest deze berichten ook en ik wil het de komende drie weken wel gezellig houden.


Celeste schrijft:

23 Jan 2013, 14:21

Gall & Gall?


Marsha schrijft:

23 Jan 2013, 14:27

En uiteraard heb je wat uit mijn favoriete winkel voor mij meegenomen...


Marianne schrijft:

23 Jan 2013, 14:31

Goed idee Celeste! Ik denk dat je alles al hebt Marsha!
Het is echte een geweldige winkel. Wat een entourage zeg.


Marianne schrijft:

23 Jan 2013, 14:36

Ik ga morgen daar een heel mooie jas kopen!


Marianne schrijft:

23 Jan 2013, 14:38

Dat van die jas is van Chris hoor en waarschijnlijk (ik weet het wel zeker) hebben ze de maat van Chris toch niet ;-)


corrie schrijft:

23 Jan 2013, 16:44

lekker hoor een ijsje komen de kilo s er weer aan.haha


Barbara schrijft:

23 Jan 2013, 17:19

Ziet er allemaal weer geweldig uit!!lekker genieten!!en nog geen rare,stomme dingen bij Chris gebeurd,gelukkig!!heel veel plezier!!xxx


Rob schrijft:

26 Jan 2013, 11:36

Ik weet nog wel een caravan bij de Arena waar ze een verkoper zoeken van vaantjes en andere prullaria .....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!