mariannebrinkopreis.reismee.nl

Magisch koninkrijk

Dinsdag 28 mei 2013

Vandaag bezochten we het magisch koninkrijk. Niet die van onze nieuwe koning Willem-Alexander en koningin Maxima, maar van Walt Disney. Wij hebben een overbevolkt land, nou dan moest je vandaag niet in Magic Kingdom zijn. Vreselijk druk was het daar. Dit hebben we nog nooit meegemaakt. Niet in Frankrijk en ook niet in Florida. De wachttijd voor sommige attracties was vaak 90 minuten. En als je dan bedenkt dat het hier tegen de 30 graden is (jullie zullen daar in Nederland jaloers op zijn), dan is dat wachten geen pretje.

Maar gelukkig bestaat de fast-pass. Je haalt dan een kaartje van de attractie die je wilt bezoeken en je krijgt een tijd op wanneer je te zonder wachten de attractie kan betreden. En dan de parades. Daar blijf ik een hele grote fan van. We gaan een aantal attracties in en dan besluiten we naar Epcot te gaan. We hopen dat het daar wat rustiger is.

Met de monorail verplaatsen we ons van het ene naar het andere park. Toch is het ook in Epcot erg druk. Als we twaalf uur hebben rond gelopen ( van 10.00 tot 22.00 uur) en ook in dat park attracties hebben bezocht, vinden we het welletjes. We gaan terug naar onze villa. Het duurt even voor we via verschillende lijnen van monorails bij de enorme grote parkeerplaats zijn. Bij Publix halen we nog wat boodschappen en dan is de eerste van de vijf dagen Disney World alweer voorbij.

Elly en Jaap

Jaap en Elly schrijft:

29 May 2013, 07:11

Hoi luitjes, wat hebben jullie weer een mooie vakantie, heb al jullie verhalen gelezen, ziet er geweldig uit.
Geniet er maar lekker van.
Gr Jaap

Rob schrijft:

29 May 2013, 21:22

Leuk hoor jullie bezoek aan Mickey.

Ik zat vandaag ook in een 'koninkrijk' op LOZ, een kamer met rare dingen aan de muur en koeken op de kast waar je buikloop van krijgt, rara waar was dat, Chris.