mariannebrinkopreis.reismee.nl

Een dag op pad

Weer bezochten we de zuidkant van Bonaire. Eerst effe langs Appie. We stoppen om de flamingo's te vereeuwigen. Dan rijden we via de zoutpannen naar Lac Bay voor een bakkie bij de surfschool. Het is nog vroeg.  Er zijn nog niet veel surfers. Het waait hier erg en het water is laag. Dus een ideaal surfplekkie.

Als we uitgekeken en -gedronken zijn, rijden we weer verder. Via de luchthaven rijden we weer naar een prachtig snorkelgebied. Daar blijven we een paar uurtjes genieten boven en onder water.

In de middag rijden we via het centrum weer terug naar huis. Voor het rekwisietenkastje thuis moet nog een souvenier worden gescoord. Een prachtig exemplaar van een roze flamingo scoren Carla en ik. En dan.......passeren we DE IJSWINKEL. Jammie, wat veel soorten en wat ziet het er allemaal lekker uit. Smullen dus.

Na deze onderbreking gaan we naar huis terug en leggen de handdoeken op de ligbedden. Er is geen sterveling te bekennen bij het zwembad en ook geen geit te vinden. Carla en ik (die jongens zijn echt bange poeperds) gaan nog even een half uurtje snorkelen.

Dan gaan we relaxen by the pool. We wilden vanavond bij de Vlaamse Friettent gaan eten. En op weg naar huis vanmiddag hadden we gezocht waar deze zich bevond. Snel gevonden, maar de winkel was erg empty. Geen Vlaamse friet dus vanavond.

We douchen en gaan naar het centrum om een restaurant te zoeken. De jongens wilde Chinese Food. We vinden een Chinees restaurant, maar ook gesloten. En dan vinden we een tweede. Lekker. Maar als ik stap over de drempel zet, heb ik al gegeten en gedronken. Een soort gammele voetbalkantine. Nee dank je.

We lopen verder en dan komen we langs de zee weer een friettent tegen. Zullen we of zullen we niet. Ja we doen het gewoon. Patat, frikandellen, bamischijven, mexicano's en milkshakes. Lekker ordi. We lopen via de zee weer terug naar de auto.

Thuis nemen we een lekker bakkie en kijken we wie van ons vieren vandaag de meeste muggenbulten heeft opgelopen. En de winnaar is.....................MOI.