mariannebrinkopreis.reismee.nl

Another day in paradise

Vandaag besloten we de zuidkant van het eiland te gaan verkennen. Daar zijn we zo. We rijden langs de zoutpannen. Heel indrukwekkend. Ook zien we de slavenhuisjes waar vroeger de slaven in verbleven. Zij moesten het zout met roeibootjes naar een groot schip brengen. Piep kleine huisjes zijn het. We zien in de meren die we passeren heel veel flamingo's. Een prachtig gezicht.

We drinken wat bij Lac Bay. In deze baai, waar je kilometers tot je knieen door het water kan lopen, wordt gesurft. Wat een machtig gezicht. Dan passeren we de mangrovebossen. Helaas staat er te weinig water om kano te varen. En dat is misschien maar goed ook. Chris en ik krijgen altijd ruzie in een kano.

Al snel zijn we weer bij ons beginpunt en besluiten we een prachtig strandje op te zoeken om te snorkelen. Wow, spierwit poederzand, en glasheldere zee en prachtige vissen. Onze dag kan niet meer stuk.

Als we er genoeg van hebben halen we broodjes bij Appie  om thuis te verorberen en dan gaan we heerlijk relaxen bij ons zwembad. Het is echt bloedheet. Te grappig is het als een kudde geiten ons een bezoekje brengt. Ze vreten alle planten in het park op.

's Avonds eten we bij Sonia. Een Italiaans restaurant. Echt topklasse, wat hebben we hier heerlijk gegeten zeg. Na het eten gaan we nog heerlijk op ons terras zitten en hopen we dat die rotmuggen wegblijven. Maar ik vrees het ergste!

Foto's op Picasa, zie aan de rechterkant.