mariannebrinkopreis.reismee.nl

Een ongeluk zit in een klein........drempeltje

Kom ik thuis van het snorkelen, loop ik snel naar ons huisje om een droge handdoek te halen en weer terug, lig ik languit over een drempeltje. Mijn enkel klapte dubbel en ik lag in de struiken. Gelukkig had niemand mij gezien (hoop ik), mijn enkel doet een beetje pijn. Maar gaan met die banaan.

\'s Avonds, als we hebben gegeten en ik wil opstaan, is mijn enkel dik en au, er opstaan doet pijn. Maar ik moet wel doorlopen naar ons huisje. Snel naar bed maar.

Maandag 3 februari 2014

Als ik wakker word, doet niet alleen mijn enkel pijn, maar ook ergens op mijn rug en onder mijn arm. Ik heb pijn met hoesten en adem halen. Mijn eigen dokter Chris constateert dat ik in ieder geval een rib heb gekneusd. Nou heb ik dat ook een keer meegemaakt.

Ik strompel naar het ontbijt en dan naar het strand en zo komen we de dag door.
Heb ik al verteld dat het hier sterft van de Chinezen? 31 januari was het Chinees Nieuwjaar en heb zij vakantie. Veel Chinezen zijn hier nu te vinden. En die maken een pokken herrie echt niet normaal.

Liggen we vanmiddag heerlijk te lezen op het strand, is een aantal Chinezen in zee aan het zwemmen. Op een moment gaat er een schreeuwen. Belachelijk. Bijna iedere Nederlander uit onze groep maakt daar een opmerking over en maant de man z\'n kop te houden. Ineens is er commotie. De Chinees is aan het verdrinken. De beachboy pakt een kano (hilarisch) en peddelt naar de drenkeling. Twee ander jongens springen op hun waterscooter en varen er ook opaf. Ze werpen de man een zwemvest toe. Ja da\'s een goed idee! Dan sprint een van de Nederlanders het water in en redt de Chinees.

Die Chinees is de hele dag iedereen op het strand dankbaar en loopt aan iedereen sigaretten uit te delen. Ja, ja dat was me wat.

\'s Avonds lopen Chris en ik naar het centrum om te shoppen en te eten. Het is een flinke tippel met mijn gekneusde enkel. Maar hoe meer ik loop hoe minder last ik ervan heb.
Als we weer terug zijn pakken we de koffers in. Morgenvroeg gaat om 03.30 uur de wekker. We worden om 04.30 uur opgehaald voor de terugvlucht van Koh Samui naar Bangkok en vandaar weer naar Amsterdam.
Dan is aan deze geweldige reis ook weer een einde gekomen. Op naar de volgende.......

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!