mariannebrinkopreis.reismee.nl

Safari, bbq en vuurwerk

Zondag 2 juni 2013

Vandaag hadden we een heel programma af te werken. \'s Morgens bezochten we nog eenmaal Animal Kingdom. We deden eerst de Kilimanjaro safari. Deze was niet zo leuk als de eerste keer. Het was erg druk. Veel safaribussen waren onderweg en stopten bijna nergens. Foto\'s nemen was bijna geen doen.

Celeste en Leonard deden de Expedition Everest. Die vreselijke achtbaan. Edwin, Marsha, Chris en ik deden een wandelsafari. Niet echt boeiend. Het is ook zo vreselijk heet. we zien later in de auto dat het 38 graden is. Pfft. We besluiten het park te verlaten en naar het prachtige Disney zwembad Typhoon Lagoon te gaan. Dit is een heerlijk zwembad met een golfslagbad. Als de sirene gaat komt er een golf alsof het een tsunami is. The kids hebben hier veelvuldig gezwommen. Ook kan je hier in een band, je heerlijk op een rustig watertje mee laten stromen om het hele park heen. Heerlijk met deze temperatuur.

Na het zwemmen zijn we boodschappen gaan doen voor een barbecue. We hebben heerlijk gegeten buiten bij onze villa en af en toe een duik genomen in het zalige zwembad. Na deze verrukkelijke maaltijd togen we voor de allerlaatste keer naar Magic Kingdom voor het vuurwerk.

Dit park blijft mijn favoriet. Als we ons om 21.30 uur hebben geinstalleerd voor het vuurwerk (dat om 22.00 uur begint), worden er op het kasteel allerlei fantasie- en Disneyfiguren geprojecteerd. Wow, wat is dit geweldig. We zijn voor een plantsoen gaan staan en op een moment komt er een piepklein konijntje uit de bosjes gerend. Wat een schatje.

En dan barst het vuurwerk los. Een waar spektakel. En als het vuurwerk afgelopen is, lopen we naar de uitgang. Dar staan we boven bij het station klaar voor de Electric Parade. De muziek alleen al maakt je vrolijk. En als de laaste wagen voorbij is gereden, gaan we voor de laatste keer naar de monorail die ons naar de parkeerplaats brengt.

Het waren topdagen is Disneyworld. Walt Disney mag trots zijn op zijn levenswerk. Wat zou deze man genieten als hij zag hoeveel mensen zijn koninkrijk elke dag weer bezoeken.

En als we naar de parkeerplaats lopen, kan ik voor de allereerste keer in deze vakantie mijn paraplu gebruiken. Thuis nemen we nog een drankje en de cheesecake die nog over is van gisteren. Morgenochtend pakken we de koffers in, want dan is aan deze fantastische reis een eind gekomen.
Maar voordat we het vliegtuig instappen wordt er eerst nog geshopt. Ja daar krijgen wij nooit genoeg van.