mariannebrinkopreis.reismee.nl

Etentje in Hanoi

Donderdag 24 januari 2013

We zijn met de hele groep een eind gaan wandelen door de drukke straten. Je bent je leven niet zeker hier. Ik weet niet of claxons van auto\'s kunnen slijten, maar als dat zo is doen de leveranciers goede zaken. Wat een malloten zeg die automobilisten. Gewoon toeteren en weten dat je er niet door kunt omdat er zeker wel 50 scooters voor je auto staan.

We hebben onze ogen uitgekeken, niet alleen bij het oversteken, maar bij alles wat we tegenkwamen. Huiskamers waar alleen een matras op de grond ligt en waarop een hele familie zit te eten met een levensgrote televisie aan de muur.
Of in je kledingwinkel een grote tafel neerzetten waar ik weet niet hoeveel mensen aan zitten te eten. Wat een knotsgekke stad is dit.

De straat oversteken blijft een hele onderneming. Je moet gewoon rustig doorlopen en hopen dat niemand tegen je aan rijdt. We hebben een overheerlijke maaltijd van verschillende gangen gehad. Als je vooraf aan mij had gevraagd zullen we hier eten had ik resoluut \"echt niet\" gezegd.
Maar onze gids Mao leidde ons de trap van het etablissement op en daar zag het er prachtig en netjes uit. En de maaltijd was verrukkelijk.

Inmiddels zijn we weer terug in het hotel. Het is hier een uur vroeger dan in Singapore. Het tijdsverschil met Nederland is nu 6 uur. We gaan zo nog wat drinken en dan zit de eerste dag in Vietnam er al weer op.