mariannebrinkopreis.reismee.nl

Programma van onze rondreis door Vietnam

We vliegen eerst naar Singapore. Daar verblijven we drie dagen. Dan vliegen we naar Hanoi en daar begint onze rondreis door Vietnam.

Dag 1 Amsterdam - Hanoi

VN_GRR_Hoogtepunten_n

Vertrek vanaf Schiphol naar Hanoi, waar we de volgende dag aankomen.

Dag 2 Hanoi

Aankomst in Hanoi waar onze reisleider ons staat op te wachten. Transfer naar het hotel, waar we de komende twee nachten logeren. 's Avonds een welkomstdiner.

Dag 3 Hanoi

Vanmorgen gaan we op ontdekkingstocht in Hanoi, we bezoeken onder meer het grote plein waar het mausoleum van Ho Chi Minh staat, de Eén-Pilaar-Pagode en de oude wijk van de gilden.

Dag 4 Hanoi - Halong Bay

We verlaten de stad om richting Halong Bay te rijden, waar we een excursie maken op een traditionele houten boot door deze prachtige baai. We zien uit zee opstekende krijtsteenrotsen, gaan aan wal bij enkele kleine eilandjes en bezoeken de grotten. Een prachtige dag op het water! We logeren in Halong Bay.

Dag 5 Halong Bay - Hanoi - Hué

Rond het middaguur rijden we naar Thoha, een traditioneel noord-Vietnamees dorpje, waar we een bezoekje brengen. In de middag rijden we naar Hanoi, naar het station, voor de treinreis naar Hué. U slaapt in vierpersoon couchettes.

Dag 6 Hué

Citadel Hué Vietnam

Vroeg in de ochtend komen we aan in Hué, de transferbus staat op ons te wachten en brengt ons naar ons hotel waar we gaan ontbijten. Hierna maken we een boottocht naar de Thien Mu pagode over de Parfum Rivier en bezoeken we de tombe van keizer Tudoc. In de middag maken we een stadstour door Hué, waarbij o.a. het paleis, de Verboden Paarse Stad en het oude centrum niet worden overgeslagen. Een indrukwekkende dag met veel hoogtepunten!

Dag 7 Hué - Hoi An

Vanmorgen verlaten we Hué en rijden naar Hoi An. De weg voert ons over de Hai Van Pass, deze wordt ook wel de wolkenpas genoemd, u passeert tijdens deze rit ook de vroegere grens tussen Noord- en Zuid-Vietnam. Onderweg zult u genieten van spectaculaire vergezichten. In de loop van de dag komen we aan in het schilderachtige Hoi An met zijn Frans koloniale huizen en mystieke Aziatische bruggetjes.

Dag 8 en 9 Hoi An

Hoi An is een heerlijk plaatsje en is inmiddels opgenomen op de werelderfgoedlijst van UNESCO. We maken een excursie van een halve dag waarbij we o.a. een bezoek brengen aan de Japanse overdekte brug, één van de Chinese gemeenschapshallen, het historisch museum en één van de voorname Koopmanshuizen. Voor de rest heeft u de gelegenheid om zelf Hoi An te verkennen.

Dag 10 Hoi An - Qui Nhon

Vietnam; onderweg van Nha Trang naar Dalat - Vrolijke kinderen

We vervolgen onze route naar het zuiden, het traject dat we vandaag en morgen afleggen wordt vaak overgeslagen en dit is jammer, want de natuur is hier prachtig. We passeren kleine dorpjes en maken kennis met de lokale bevolking. Overnachting in Qui Nhon.

Dag 11 Qui Nhon - Nha Trang

Na het ontbijt vertrekken we naar Nha Trang, een gezellige badplaats waar ook veel Vietnamezen naar toe komen om vakantie te vieren.

Dag 12 Nha Trang - Dalat

Na het ontbijt verlaten we de stad om via een weg met prachtige vergezichten richting Dalat te rijden. U komt er in de loop van de middag aan, na aankomst gaan we naar ons hotel waar we de nacht zullen doorbrengen.

Dag 13 Dalat - Phan Thiet

In Dalat, in de Franse tijd ook wel 'klein Parijs' genoemd, maken we een excursie en brengen een bezoek aan het zomerpaleis van keizer Bao Dai en Hang Nga Crazy House. Vervolgens rijden we via de Bellevue-pas richting de zuidelijke kustlijn van Vietnam. Een prachtige route waarbij we ruim 1000 meter hoogteverschil overwinnen. We komen vandaag aan in de badplaats Phan Thiet.

Dag 14 en 15 Phan Thiet

In Phan Thiet kunnen we genieten van het prachtige strand omzoomd met palmbomen en het gezellige vissersplaatsje met een leuke haven en met diverse restaurantjes, bars en winkeltjes. Heerlijke rustdagen aan de kustlijn van Vietnam.

Dag 16 en 17 Phan Thiet - Mekong Delta - Saigon

Drijvende Markt Vietnam

We verlaten Phan Thiet om naar Can Tho te rijden, deze plaats ligt midden in de Mekong Delta. Een lange dag, maar als u in de Mekong Delta aankomt zult u genieten van de prachtige vergezichten onderweg, u komt oog in oog staan met het dagelijkse leven. De volgende ochtend brengen we een bezoek aan een drijvende markt, u zult versteld staan van de wir war van bootjes die op het water zijn om waren te verhandelen; een kleurrijk gezicht! Dan beginnen we aan de terugtocht richting Saigon, deze twee dagen in Zuid Vietnam zullen we niet gauw vergeten!

Dag 18 Saigon

Na het ontbijt maken we een stadstour door de levendige stad. Saigon is de economische hoofdstad van het land, het heeft vele prachtige bezienswaardigheden zoals de Notre Dame kathedraal, het postkantoor in Franskoloniale stijl, het stadhuis, Binh Thani Market en de pagoda.

Dag 19 Cu Chi tunnels & Tay Ninh

Vandaag gaan we op excursie buiten de stad. Allereerst gaan we naar de Cu Chi Tunnels, een ingenieus tunnelstelsel dat tijdens de Vietnam oorlog de uitvalsbasis was van de Vietcong. Hierna rijden we naar Tay Ninh waar de Grote Tempel van Cao Dai staat, het is de belangrijkste en meest heilige tempel van het Caodaïsme.

Dag 20 Saigon - Amsterdam

Er is al weer een einde gekomen aan een prachtige rondreis, waar bij we de mooiste plekjes van Vietnam hebben gezien. Vandaag is er nog tijd voor de laatste inkopen en in de namiddag worden we naar de luchthaven gebracht voor de terugreis naar Amsterdam.

Dag 21 Amsterdam

Einde van een onvergetelijke reis door Vietnam!